4 sep. 2013

Med blåbärssoppa i mungipan...

Det här är mitt Vasalopp. Min svettiga väg genom snömodden där jag vet att jag kommer få brottas med mina ständigt närvarande pessimister. Men den här gången ska djävulen på min axel besegras av optimismens guru som ger mig mod att låta kreativiteten få liv, utan att döma. Detta ska bli kul! Även när händerna blöder så ska jag staka mig fram på mina ovallade skidor och nå mitt mål. Jag älskar att läsa och skriva, men det finns alltid så mycket annat att ägna sin tid åt, så om jag inte sätter press på mig så blir det aldrig något gjort. Mina vänner valde spåren mot första söndagen i mars. Jag valde det här. Det återstår att se vem som kommer först till Mora...

1 kommentar:

  1. Även de som valde spåret kommer upptäcka att pessimisterna är nära. Trots viljan, önskan och motivationen flyter tillvaron trögare ibland. Det är en stor utmaning att besegra den där axelsittaren. Den är så stark ibland. Och högljudd. Tur att du också kan vara stark. Och riktigt högljudd. Puss!

    SvaraRadera